Alla inlägg den 19 juli 2007

Av Mathias - 19 juli 2007 19:33

Har precis trillat innanför dörren...ganska trött efter ett löppass. Som jag tidigare skrev så tänkte jag köra intervaller idag....men det blev ett tempopass....finns en slinga som är 4,2 km där jag brukar springa intervaller, tog och körde ett hårt varv och ett lite lugnare. Det första gick på 17 minuter prick, det andra på 20.10....bra fart.

På första varvet sprang jag om ett par stycken som var ute och joggade...helt plötsligt hänger en av de joggarna på....han säger: "Jag måste se hur fort du springer", jaha tänkte jag....rolig kille :)

Han hängde väl med i 300-400m sen skrek han: "du springer milen på 40 va".

Jag vände mig om och svarade...."ja något åt det hållet" :)...Tänk vad man får vara med om när man springer ;)

Det märks att folk har semester nu....det är faktiskt betydligt fler folk i motionspåren...hmmm eller stämmer det där? Är det bara jag som fantiserar :)

I mitt enfald så tror jag att de flesta tänker som jag....nu får jag lite mer tid för att träna och göra det jag tycker är kul.......

Ja definitionen av "Kul" är nog olika...

Imorgon blir det en träningsledig dag...har tränat på ganska hårt sedan tävlingen i lördags...bäst att låta kroppen läka lite.

Ikväll blir det Austin Powers på 6:an...

Shagadellic!!!

/Mathias

Av Mathias - 19 juli 2007 13:47

Idag var det riktigt ruttet väder....inte så kul att ta av sig kläderna för att hoppa i bassängen....men väl i så blev det betydligt varmare. Idag blev det lite distans och fart, började med en 800 meter...bra fart, för att fortsätt med 10x100m start 1.45...satte de flesta kring 1.32-1.35

Efter det körde jag 400m känsla....låg och drog och försökte hitta bra balans....nog så viktigt. Sista 400 metrarna blev ben med fenor...länge sedan man körde sånt. Totalt 3000 meter med avsim och insim.

Ikväll har jag tänkt att få till ett intervallpass löpning, riktigt roligt att träna nu :)

I eftermiddag blir det tour de france som gäller....idag tror jag thor hushovd blir farlig, då det är en slättetapp....zabel och boonen finns också med bland mina favoriter.

Annars börjar det dra ihop sig för slutet på semestern...dags att jobba på måndag....så det är väl dags att njuta lite nu!

/Mathias

Presentation

Omröstning

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards