Alla inlägg under september 2006

Av Mathias - 30 september 2006 14:28

Fick ett samtal idag av mammas bror, han sa att min morfar hade varit tvungen att åka till lasarettet..Magnus som morfar heter, fyller 90 år nu i oktober...så han är ju ingen ungdom längre. Grejen är att mamma och pappa är nere i skåne hos min bror och hjälper honom att flytta. Så det var ingen höjdare att ringa ner och säga till dem att morfar är dålig. På det hela taget så verkade hon ta det ok. Vi får se hur det hela utvecklar sig../Mathias

Av Mathias - 29 september 2006 13:02

Idag har jag varit på hälsoinspiratörskurs igen, riktig bra faktiskt. Så numera kan man titulera sig hälsoinspiratör.. :D Ikväll kommer Tilda igen, ska bli roligt..vi ska åka och simma, jag i crawlgruppen och hon ska simma lite. Sedan är det fredagsmys som gäller..Hoppas alla får en fin helg/Mathias

Av Mathias - 28 september 2006 08:03

Torsdag,igår var det föräldramöte på Tildas skola. Trodde att det skulle bli segt och långdraget, men det visade sig gå hyfsat snabbt. Hennes klass verkar fungera bra, fröken säger att de är snälla mot varandra och så...låter ju kanon. Sen kan man ju lägga till att de har en kanon fröken, en sån där go gammal tant som brinner för det hon gör...Idag står det löpning på programmet...har inte en aning om var jag ska springa, får bli en senare sak.Igår var jag också nere på linköpings simhall och simtränade...gick faktiskt väldigt bra, kördet tröskelträning hundringar på start 2 minuter, satte de flesta kring 1.40 - 1.45 vilket känns bra.Ha en fin dag/Mathias

Av Mathias - 27 september 2006 10:35

Idag ska jag simma i linköpngs simhall. Har en timmes friskvård att ta ut. Har tänkt att köra tröskelträning idag, det ska bli gött :DBlev alldeles för sen igår igen...var riktigt trött i morse igen...har börjat bli en dålig vana.Får se till att komma isäng kl 22 idag.Ikväll är det föräldramöte också, känns så där, ingen höjdare att sitta där och tugga...tycker det inte känns som det händer så mycket på de där mötena. Men det är väl bara att åka ditt och se glad ut :)/Mathias

Av Mathias - 26 september 2006 07:51

Blev sent igår, chattade med folk lite försent...straffar sig idag, men vad gör man.Tänkte att jag bifogar en av bilderna från helgens äventyr.Idag ska jag nog faktiskt försöka simma eller cykla lite lätt...känns helt ok i benen. Det ända som är kvar är i höfterna men det släpper nog det också till slut.

Av Mathias - 25 september 2006 08:05

Då var det måndag igen, börjar så smått att återhämta mig i kroppen. Ska ha en vilodag idag och imorgon, det är nog behövligt. Blir en relativt lugn dag idag, har inte så mycket bokat.Har läst på puls forumet att det var tufft för många på Lidingöloppet i år, känns lite bättre för mig då :DVerkar som det har varit för varmt för många, och de flesta har upplevt som jag att kroppen var ok, men att benen inte svarade...Kommer att uppdatera med foton så fort jag får tillgång till dem.Ha en fin måndag/Mathias

Av Mathias - 24 september 2006 12:39

Det går inte alltid som man tänkt sig....igår dagens lidingölopp hade jag planerat att gå under 3 timmar, tyckte jag hade det i kroppen. Sluttiden blev 3.09...besviken och trött summerar jag detta lopp som en erfarenhet.Bara bryta ihop och komma igen, hade ju ett bra upplägg tyckte jag och allt kändes ok vid 15 km, där jag hade en tid på 1.22..tog det medvetet lugnt mellan 15-20 km då jag har gått mig stum där förut.Kändes ok vid 20 km, vid 21 km kom klubban....hade ingen kraft i benen...de svarade helt enkelt inte...så frustrerande...att ha hyfsat med energi men ingen kraft i benen. Väl i mål kunde jag knappt stå på benen, slängde mig i gräset helt utpumpad..efter ett par mimuter hasade jag mig till duschen och drog en snabb dusch....Får ta det här som en lärddom, insåg efteråt att jag har farten men inte uthålligheten för att köra 30 km i terräng.Nä nu ska jag njuta av den här söndagen/Ha det bästMathias

Av Mathias - 22 september 2006 20:47

Snart dags att krypa ner i sängen för imorgon smäller det.Blir att gå upp kl 04.45 imorgonbitti..farsan ska starta kl 11.10 och vill vara där i god tid, inte mig emot.Jag är så fullproppad av kolhydrater så jag har svårt att vara still, hoppas det går att sova :DÅterkommer med en rapport om hur loppet har gått../Mathias

Presentation

Omröstning

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<<
September 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards