Alla inlägg under juli 2007

Av Mathias - 31 juli 2007 08:39

Igår blev det 20 km långpass i kuperad terräng...var riktigt segt kan jag säga. Måste lägga mer av min träning i kuperad terräng, konstigt att jag fortfarande blir seg i backarna...fattar det inte riktigt. Bara att fortsätta träna på...

Har fått riktigt många besökare på bloggen denna sida, kul att ni läser det jag skriver.

Nu måste jag verkligen jobba....återkommer senare idag.

/Mathias

Av Mathias - 30 juli 2007 12:01

Idag är det åter igen måndag och jobb som gäller...var fasligt trött i morse!

Har börjat slarva med att komma i säng på kvällarna....förmår mig inte att krypa ner, måste bli bättre på detta då det påverkar min träning negativt.

Ett långpass är det som står på dagsordning idag, blir att bege sig hemåt lite tidigare idag för att hinna avverka varjefall 2 mils löpning. Jag ska försöka förlägga den sista milen i kuperad terräng då jag behöver bli stark i benen. Annars är det här nog en ganska vanlig måndag på jobbet...

Ha det bäst !

/Mathias

Av Mathias - 29 juli 2007 18:40

Idag avslutades tour de france, segrare i årets lopp blev Alberto Contador...även om det kändes lite främmande att se den unge spanjoren gå upp på segrar podiet så är det bara att konstatera att det var han som var snabbast i årets upplaga.

Själv var jag ju hjälpreda till min träningskompis då han tävlade i en lokal tävling igår. Tommy som han heter var först upp ur vattnet och kom i väg bra på cyklingen, väl ute på cykelbanan så blev han om åkt av 2 st som var med i lagtävlingen....de hade ju bara fokus på att åka cykel så där hade han svårt att hänga på. Väl inne på löpbanan så såg jag ganska tidigt att han var ordentligt trött, inte så lustigt med tanke på att han inte har gjort ett löppass sedan i februari(Operation + skada)...2 st lyckades springa om honom på slutet och han slutade på en godkänd 3:e plats.

Man blir riktigt sugen att tävla när man ser hur roligt alla har det.....

Ikväll bär det av på ett löppass....blir nog en sväng till fålehagen...hoppas kunna ta 2 st varv på femman där...

Imorgon är det jobb som gäller!

/Mathias

Av Mathias - 28 juli 2007 09:37

Idag skulle jag varit i kalmar och tittat på järnmannen, men så kom en fråga från en kompis om jag kunde köra dem till en lokal tävling....klart man ställer upp för en vän :D

Jag kommer ju ändå inte att köra järnmannen förrens år 2009 så jag har ju ännu ett år på mig att åka och titta hur det fungerar där nere.

För övrigt var det länge sedan jag sov så bra som jag har gjort inatt....måste bero på att jag nu har ställt om min dygnsrytm igen...somnade innan kl 23 igår.

Enligt ett personlighetstest jag gjorde på nätet så är jag sån här:

Du finner din energi i den inre världen och gillar att tänka på saker (utan att nödvändigtvis tala om dem).


Du anstränger dig att förstå andra människor.

Du gillar att ha struktur och ordning i ditt liv. Du använder troligtvis din kalender flitigt för att hålla koll på de saker du skall komma ihåg. Du fattar snabbt beslut – även när det gäller din värdering av andra människor. Därför kan din omgivning uppfatta dig som lite dominant emellanåt.

Du är detaljorienterad och sannolikt en praktisk person, som är intresserad av att ta reda på HUR saker fungerar. Du är resultatinriktad och vill helst göra saker på det sätt du är van att göra dem på.

Du lever dig gärna in i andra människors situation och är snabb att stötta andra om de har behov för det. Du värdesätter känslosamhet och tar ofta beslut utifrån dina personliga värderingar.

Stämmer nog ganska bra :D

Vill ni själva prova det så finns det här

Ganska roligt faktiskt..

Återkommer senare idag!

/Mathias

Av Mathias - 27 juli 2007 07:44

Idag var tanken att jag skulle springa på morgonen...det blev ju inget, är fortfarande sliten och trött...då är det bäst att lyssna på kroppen och vila en dag till....

Imorgon ska jag skjutsa en kompis till en lokal tävling...kommer inte vara med i den själv då jag känner att det är onödigt att toppa mig...vill träna. Jag skulle visserligen kunna vara med och ta det som en träning, men känner jag mig rätt så har jag svårt att inte tömma mig...det vill jag inte göra, bättre att jag hejar fram honom istället!

Nu har jag också anmält mig till årets lidingölopp....ska bli kul att köra detta lopp, kommer nog förhoppningsviss bli en rolig upplevelse. Man har ju en hel del minnen från lidingöloppet, min far har har ju sprungit det här loppet 25 gånger så jag har varit på lidingö många av de senaste 25 åren...har blivit lite av en tradition att köra detta lopp, farsan kör numera bara 15km...men ändå. Skulle vara roligt att få med lillebror på detta lopp också...men än så länge verkar det omöjligt...

Men jag började inte intressera mig av långdistans innan jag var 30 år, han har ju ett par år tills dess.

/Mathias

Av Mathias - 26 juli 2007 18:11

Har ju flera gånger tidigare pratat om att jag inte har känt mig sliten och därför inte vilat.....idag kom den....tröttheten :)

Passar mig alldeles utmärkt att bara ligga på soffan och slöa idag.....ska väl plocka lite innan lilltjejen kommer imorgon....men inget ansträngande.

Imorgon blir det löpning på morgonen, äter hemma sedan åker jag till jobbet och springer där innan jag börjar jobba....det blir en perfekt start på fredagen :=)

Dags att slöa, såsa och bara vara!

Tjingeling!

/Mathias 

Av Mathias - 26 juli 2007 07:54

Jaha, då har det hänt...det man befarade...Michael Rasmussen blev igår utslängd från tour de france. En katastrof för sporten....

Rabobanks stallchef säger  "han misskött sig och brutit mot teamets interna regler"... Ryktet säger att den italienska cyklisten Davide Cassani har sett Rassmussen i dolomiterna när han själv har rapporterat att han har befunnits sig i Mexiko...alla rykten skapar bara mer problematik för sporten...det är dags att alla tar sitt ansvar och lägger korten på bordet.

Hela touren blir nu ett fiasko...en helt utvattnat tävling där man inte vet vem som är ren eller dopad. Hmmm.....nog om detta tråkiga.

Igår fick jag till ett simpass efter jobbet...blev 2000m arm + 500m i lite olika kombinationer..träning flytter på riktigt bra nu. För övrigt så är det just nu sim-sm i halmstad, några från min klubb är representerade....får hoppas det går bra för dem!

Var även och grillade hos mina föräldrar igår, brorsan och hans tjej är ju hemma denna vecka...det var ett bra tag sedan jag grillade insåg jag, gott var det varjefall. Börjar sakna dottern nu också...är tomt efter henne, men hon kommer ju i morgon igen :)

Dags att jobba!

/Mathias

Av Mathias - 25 juli 2007 21:38

Zzzzzzzzzzzzzzz...återkommer imorgon med rapport :)

/M

Presentation

Omröstning

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards