Alla inlägg under juli 2007

Av Mathias - 2 juli 2007 18:07

Idag cyklade jag ett lite längre pass,  i via borensberg och vidare mot ljungsbro...idag hade jag motvind ibörjan av passet, vilket jag tycker är skönt...absolut ingen höjdare att ha motvind på vägen hem..

Rullade på bra och snart var jag i ljungsbro, en träningskompis tipsade mig om att åka in i ljungsbro och åka vidare ut mot ett ställe som är väldigt kuperat(vad gör man inte för att få lite backträning :)). Väl inne i ljungsbro bar det utför..och helt plötsligt känner jag en söt doft av choklad...jag passerade cloettas godisfabrik som ligger i ljungsbro för den som inte visste det :) Efter 4 mil är man ganska hungrig och att dessutom få kexchokladdoft i näsan gjorde det inte direkt bättre :) Jag fick stanna för att ta ett äpple....detta stillade min hunger något. Efter 10 minuter så började jag tänka chokladtankar igen och kom helt plötsligt på en bra "utflykt" för dottern och mig, först fenomenmagasinet i linköping, sedan på vägen hem en sväng till cloettas affär där de säljer andra handsortering till en billig penning :)....super duperide :)

Hemfärden gick vädligt fort....dels glad i hågen över min goda ide, även en tilltagande medvind i ryggen.

Väl hemma så kände jag av min axel som jag slog i isamband med min krach på cykel tidigare i somras. Kände att det är dags att prova lite styrketräning för att få upp lite styrka i den igen....vips så var jag nere i nautilusgymmet och körde ett pass.
Så har när jag summerar dagen så måste jag få känna mig ganska nöjd över att ha fått ihop 4 h träning idag...vi får se hur många timmar det blir nästkommade veckor,med tanke på att dottern kommer!

/Mathias


Av Mathias - 2 juli 2007 09:42

Snart ska jag ge mig iväg på ett lite längre cykelpass, det blåser rejält ute idag..men det ger ju bara starka ben..får se till att ha motvind i början av passet. Senare under dagen kommer dottern hit.....kul. Vet att det kommer bli lite annorlunda i början, då jag är vann att det är tyst omkring mig..nu blir det full fart i 2 veckor... Jag vet hur det är varannan vecka :)

Väntar fortfarande på att sommarvädret skall infinna sig..men det verkar som vi får vänta varjefall till nästa vecka. Sommaren verkar komma senare och senare varje år...som liten så var det fint väder från skolavslutningen till i början av augusti...sedan vara sommaren slut....numera verkar det som sommaren först börjar i mitten på juli och bjuder på fint väder en bit in i september....frågan är hur mycket av det här som stämmer...eller är det bara jag som inbillar mig att det var så förr :)

Det har nog iofs hänt en del med klimatet de senaste åren....tyvärr...

Dags att bege sig ut i blåsten!

/Mathias


Av Mathias - 1 juli 2007 19:03

Idag var tanken att jag skulle ha simmat, blev inte så! Istället blev det ett riktigt ordentligt långpass löpning...grymt bra känsla passet igenom. Har tagit ett ordentligt kliv i min löpning, kunde springa 23 km utan att det kändes speciellt tungt.

Imorgon kommer dottern till mig, ska bli så roligt att träffa henne igen...det har gått 2 veckor sedan hon var hos mig, nu stannar hon hos mig i 2 veckor. Detta kommer innebära lite mindre träning för min del, men jag ska nog lyckas få ihop några kvalitetspass. I veckan ska vi försöka hitta på lite roliga saker....vi får se vad som händer helt enkelt.

Just nu njuter jag bara av att inte behöva rätta mig efter några speciella tider som jag måste passa....en fin sak med semester :)

Ta dagen som den kommer är inte fel, man borde nog bli lite bättre på det och inte leva så inrutat hela tiden....ibland kan det vara svårt då man har många möten och saker att passa...men som sagt...man kan alltid bli mer oplanerad :)

Igår skrev jag om sm-sprinten i triathlon..och hur resultatet skulle falla ut, jag rätt om herrarnas sprint, där Björn rykte loss på cykling och höll undan i mål....Colting gjorde tydligen en ny fantomlöpning(15.41/5km) men hann aldrig upp den undanflyende Björn. Erik Strand slutade som 3:a.

I damernas klass var jag ganska säker på att Eva Nyström skulle ta hem det här, men icke...tydligen var Tove wiklund,Therese Omme och Eva tillsammans ut på den avslutande löpningen....hade jag vetat detta hade jag nog satt alla mina pengar på Eva...men konstigt nog så lyckades Therese ta hem det....utan att ha alla fakta så tror jag att Eva var efter på simning fick dra på ordentligt under cyklingen för att jaga ikapp och på så sätt tömde ur mycket av sina krafter....värt att nämna är ju att Eva nyström tog sm-silver på damernas tempo i cykel i onsdag....så det kan ju också va en av orsakerna till att hon inte lyckades denna gång, en annan är väl helt enkelt att Therese var bättre denna gång.

Jag ska ju tävla om 2 veckor...denna första olympiska distans för mig....började speja på eskilstunas sida där alla fakta om tävlingen finns, uppenbarligen ska simningen göras i 3 varv a 500 meter, var helt inne på att det skulle vara 2 varv a 750 meter.....men detta är en detalj...ska säkert gå bra ända...men som sagt det är bra att veta så mycket som möjligt för att slippa bli överraskad.....

Dags att dega vidare i soffan!

/Mathias

Av Mathias - 1 juli 2007 10:39

Helt plötsligt är det söndag och solen lyser ute...

Igår var vi ute en sväng på harrys, var ganska trevligt...men när folk började bli lite för fulla drog vi hemåt. Vi bestämde oss för att gå ut i Linköping nästa gång...

Igår hann jag också med ett litet pass med cykel efter att jag hade kört intervaller på förmiddagen......rullade mest igenom utan att anstränga mig speciellt mycket. Kollade också på Em i triathlon via webbtv igår, ganska skoj faktiskt.....distansen var olympisk(1500 meter simning, 40 km cykel och 10 km löpning) tävlingen hölls i Köpenhamn. Detta var damtävlingen och sverige representerades av Kristine persson och Lisa norden, Lisa hamnade på en 15 plats tror jag...kul var det varjefall.

Idag ska vi nog simma igen, beror lite på hur jag känner mig...

Dags att softa vidare :)

/Mathias

Presentation

Omröstning

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards