Alla inlägg den 4 juli 2007

Av Mathias - 4 juli 2007 17:44

Idag har vi spelat minigolf...jag lyckades få ihop 44 slag, dottern 53 slag, jag är lite imponerad av henne. Hade sparat scorelapparna från förra året då vi spelade, då hade hon 79 slag, visst kan man variera i kvalite dag från dag....men inte 26 slag.....hon vissade helt klart prov på större tålamod..KUL!

Under eftermiddagen åkte vi sedan och fixade en nätverkskabel till en av våra datorer.....mixtrade lite med det och så fungerade helt plötsligt det trådlösa nätverket som hade strulat den senaste veckan....hmmm vad en kabel kan skapa mycket ilska :)

Med varsin dator...hamnade vi snabbt i datakoma, båda med fyrakantiga ögon...hon har hittat in på svt barn där alla vinterngatans avsnitt finns. Då hon har varit på cypern senaste veckan fanns det tydligen en hel del att "titta ikapp". Jag fastande förstås på svensk triathlons sida...där jag kollade runt på lite resultat och även hur många som anmält sig till eskilstunas olympiska distans. Nu såg jag att det var 9 st i min klass, det ska bli riktigt roligt att köra...vi i motionsklassen startar samtidigt som elitklassen, efter simmomentet ska jag väl inte vara så extremt långt efter...hoppas kunna slå några av dem i just det momentet, den som lever får se!

Nu ska jag bara fortsätta att njuta av all ledighet!

/Mathias


Av Mathias - 4 juli 2007 10:11

Nu har dottern kommit, kul och lite mera fart i mitt annars så inrutade liv :D

Igår tog vi det mest lugnt och bara umgicks, på kvällen var det allsång på skansen som gällde....riktigt underhålllande faktiskt! Bäst var nog enligt mig Per Gessles "Sommartider", då jag tyckte att publiken gick igång ordentligt. Kändes nästan som Anders Lundin avbröt värsta showen.. :), dottern tyckte naturligtvis att Måns Zelmerlöv var bäst....jag småskrattade för mig själv när hon i soffan så "titta vad de är kära i honom"...när småtjejerna stod framme vid staketet och skrek, när han gick förbi :)

Jag tror nog att hon själv gillar honom ockås :)

Idag är det som sagt vilodag...en välförjänt sådan, har tränat 8 dagar i rad och känner med ganska sliten i kroppen....det är faktiskt bra, för nu börjar toppningen innan min tävling som går av stapeln den 14 juli. Idag ska vi också boka hotellrum i Göteborg tills på söndag, då vi tänkte göra Liseberg....trevligt ska det bli :)

Dags att greja vidare :)

/Mathias

Presentation

Omröstning

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards