Alla inlägg under oktober 2006

Av Mathias - 27 oktober 2006 15:39

Underbart med fredag..idag kommer min dotter Tilda till mig...hon bor ju varannan vecka hos mig. Ska bli riktigt kul att träffa henne. Antar att det blir tacos idag som resten av Sverige en fredag. Idag har jag hunnit ha min friskvårdstimme...blev en 1500 meter simning...med ganska bra tryck...Har tränat väldigt hårt denna vecka, så det finns befog för den slitenhet jag kände igår..Jag önskar alla glada bloggare en fin helg!!/Mathias

Av Mathias - 24 oktober 2006 07:32

Idag när jag kom till kontoret slog mig tanken på jul. Det tilltagande mörkret gör att man funderar på hur man ska få det lite ljusare, kom just på att jag har en adventsljustake liggandes i en låda :DInsåg dock att det är lite väl tidigt att plocka fram den nu ;)Om en och en halv vecka bär det av till brorsan i Malmö, blir lite inflyttningsfest, ska bli grymt kul att komma ner till skåne igen, det var ett tag sedan sist.Lyssnar på mix megapol nu, Patrik Ekwall är gäst...han är ju riktigt skön, hade lite svårt för Patrik fram till han var med i det där kändislaget, efter det så gillar jag honom lite bättre, fick en annan bild av honom efter det.Är det kanske dags attt jobba lite nu?/Mathias

Av Mathias - 23 oktober 2006 08:15

Idag är man tillbaka på jobbet, det är verkligen mörkt och grått ute...typiskt höstväder. Igår var jag och min polare Tommy och sprang höstmilen i kolmårdenskogarna. En extremt tungt bana som är 10,6 km lång. Jag lyckades hålla 4.54 min/km tempo och sluttiden hamnade på 51.55 min, måste säga att jag är ganska nöjd med den tiden. Tommy som är en duktig löpare lyckdes få till 43.24 vilket blir en snittfart 4.06 min/km ...imponerande i den terrängen. Placeringsmässigt blev det en 133:e för mig och en 27:e plats för Tommy av totalt 326 deltagare. Ha en fin dag!!/Mathias

Av Mathias - 20 oktober 2006 09:36

Idag är det party på jobbet, därför blir det ingen simning ikväll.Passade därför på att dra ett pass imorse.Var på simhallen kl 07.30..började med lite uppvärming, ungefär 400 meter, sedan körde jag en serie på 2x(200m + 5x50m start 1min) + 100 m teknik + 100m avsim. Ett underbart morgonpass....Ikväll är det som sagt fest, westernfest..jag ska var cowboy..hehe hur nu det ska gå :DHa en fin fredagMathias

Av Mathias - 19 oktober 2006 08:31

Igår var jag som jag tidigare berättade på morfars begravning, det var jättefint och en värdig avslutning på en fin mans resa genom livet. Alla släktingar och vänner var där och hedrade honom, prästen höll ett jättefint tal. Efter begravningsakten var vi i församlingshemmet och åt mat och drack kaffe. Väl hemma så bar det av till cirkusskolan för att lämna av Tilda, jag begav mig vidare till Motalas slalombacke.Väl framme bestämmde jag mig för att köra intervaller, körde hela backen 1 gång + 2/3 av den 7 gånger. Jag kan tilläga att jag har ont i benen idag :D/Ha det fintMathias

Av Mathias - 18 oktober 2006 07:29

Idag är det begravning av morfar, är lite nedstämd, samtidigt så har ju allt blivit till det bästa.Han fick ett fint liv, där han fick uppfylla sina drömmar och ha en fin levnadskamrat i mormor. När han sen blev dålig så gick allt väldigt fort, jag tror vi alla önskar oss ett snabbt slut...känns mer värdigt. Har ett positivt minne av Magnus som morfar heter, han var en roligt figur. Han kallade mig junioren...:D alltid nära till skratt och en skämtfrisk herre..Han fick ju sina drömmar förverkligade..han köpte en bondgård 1950 och drev den fram till 1989,där har man många goda minnen från sin uppväxt..Får hålla tummarna för att allt går bra idag/Ta hand om varandra för man vet aldrig vad som händerMathias

Av Mathias - 16 oktober 2006 07:56

Idag var det extremt segt att komma igång, krävdes 2 koppar kaffe för att huvud taget vakna...Idag blir det till att ringa en massa samtal, jaga folk..inte min favoritsysselsättning men vad gör man inte.Igår tror jag att jag hade ett av mina bättre simpass, kändes som jag flög fram i vattnet..!I like the feeling..Även en gammal elitsimmare var framme och sa att jag hade fått upp farten i vattnet...KUL att får höra något sånt!!Idag bjuder träningen på löpning..troligtsvis..vi får se om jag inte känner mig allt för sliten.Ha en fin måndag/Mathias

Av Mathias - 11 oktober 2006 12:13

Idag är det en massa möten som gäller, har varit ute hos en kund och diskuterat eventuella förändringar på deras system, ska nu sätta mig och räkna på vad det kostar :DIkväll är det spinning med klubben som gäller, känner mig hyfsat fräsch i benen trots att jag de 2 senaste dagarna har kört ganska hårt med löpningen. Mitt beslut att inte köra ett dubbelpass(Simning/spinning) idag var nog ganska klokt, kan placera det passet på fredag istället.Har så smått börjat fundera på hur vinterns träningsupplägg ska se ut..Ha en fin dag!!/Mathias

Presentation

Omröstning

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards