Alla inlägg under december 2006

Av Mathias - 31 december 2006 10:19

Idag är det sista dagen på 2006, det här året har det hänt väldigt mycket. Har detta år hittat ett jobb som jag trivs väldigt bra med och kommer stanna under en lång tid!!På träningfronten har det hänt en hel del också, detta år har jag börjat träna och tävla i triathlon, det har inneburit att min träning har svängt om från väldigt mycket styrketräning till att bara hålla på med löpning,simning och cykling. Det har varit ett lärorikt år på så sätt...Har även detta år bytt bil..vilket också var väldigt skönt, från att ha haft en vil som jag inte riktigt kunde lita på, till att få en bil som startar i alla lägen och innebär en trygghet i tillvaron!!Ha ett fint år nu och kom ihåg att målet är ingenting. Vägen är allt...försök att fånga innehållet i varje dag!!/Mathias

Av Mathias - 30 december 2006 10:02

Idag ska Tilda till sin mamma och jag får lite tid för ett löppass. Har haft lite svårt att få till träningen denna vecka, det har dels berott på att Tilda varit hos mig, men den största anledningen har nog varit den seghet som funnits i kroppen. Får hoppas att den försvinner efter dagens aktiviteter...För övrigt så bjuder denna helg på en nyårsfest hos Johan och Susanne, ska bli riktigt trevligt att partaja lite..På nyårsdagen får jag besök, också något jag ser fram emot.. :DAnnars kommer nog ledigheten att fokuseras kring träning....som vanligtHa en fin dag nu!!/Mathias

Av Mathias - 28 december 2006 07:42

Idag var det riktigt segt att ta sig till jobbet...det blev heller ingen riktigt bra träning igår..endast ett pass på motioncykeln..inte mycket att skryta med.Har lite ont i halsen, känner att det är något på gång i kroppen...får hoppas att jag har fel.hhehe ingen positiv Mathias idag känner jag :)Får försöka jobba på det lite..../Mathias

Av Mathias - 27 december 2006 07:52

Då var julen slut och man var tillbaka på jobbet igen.Har inte så mycket planerat idag, hade tänkt att leverera en sak till skarp miljö, men de som ska godkänna utseende och funktionalitet har inte hart av sig..så det är inte så mycket att göra.Igår var vi och hälsade på mormor i Mjölby, pratade om allt möjligt, sen kom mormor sig till minnes att morfar hade en frack...Både min bror och jag provade den, passade oss båda...så vi kom fram till att vi har den ihop..en frack använder man ju inte jätteofta.Idag lämnade jag Tilda på fritids..måste säga att jag hade lite ångest då det inte var många andra barn där..men jag kan ju inte göra så mycket åt det, Tilda verkar inte vara ledsen för det, utan ser det på ett positivt sätt...då får hon fröken för sig själv :DHa en fin dag!!/Mathias

Av Mathias - 25 december 2006 09:30

Idag är det dagen efter...Tilda leker med sina spel och läser sina böcker, jag tar det lugnt och njuter av ledigheten.Var mycket trevligt igår, vi åt för mycket mat, pratade för mycket och åt för mycket godis...precis som en jul ska vara:=)Dagen bjuder mest på lugn och ro...P.S slänger in en bild på vår tomte :D/Mathias

Av Mathias - 24 december 2006 08:46

Idag är det julafton!!Är faktiskt på väg ut för mitt traditionella träningspass på julafton, så skönt att träna något innan all den där maten som man trycker i sig...Satt och letade efter en julbild att lägga upp här, när jag kom på tillfället när min dotter Tilda avslöjade tomten. Letade lite bland lite gamla bilder och hittade en riktigt rolig bild...Hoppas ni alla får en fin Jul, passa på att tänka på alla där ute som inte har någon att vara med idag....det är så lite besvär att plocka upp telefonluren eller knacka på en dörr och säga GOD JUL!!!!/Mathias

Av Mathias - 23 december 2006 15:42

Igår var jag på bio, vi såg på The Holiday, den var riktigt bra faktiskt. Idag bjuder dagen på en tur till stan för att inhandla den sista julklappen till Tilda.Annars ska jag nog försöka springa en sväng idag, frågan är vad för typ av pass man ska köra...det återstår och se...Idag kommer även min bror Daniel och hans sambo Lovisa till Motala, de ska fira jul med oss..ska bli kul att träffa dem igen.Igår passade jag också på att ringa min mormor för att se hur hon hade det, tyckte faktiskt att det kändes som att hon mådde ganska bra..trots att inte morfar finns kvar längre, hon kommer naturligtvis också på julafton.Passar på att slänga med en bild på en fin dag på vättern...längtar!!Ha det fint nu!!/Mathias

Av Mathias - 22 december 2006 10:10

Idag är det sista dagen på jobbet innan jul och det märks här kan jag säga, halva styrkan är nog lediga idag, måste säga att det är ganska skönt.Idag har jag som vanligt varit nere och simmat på morgonen, 07.10 drog jag ett magplask och började simma :DIdag var passet inriktat på lite längre distanser, hade egentligen tänkt att köra en 800:ing men det kändes att i kroppen att jag legat på en ganska hög träningsdos de senaste dagarna, kortade därför ner till 2st 400:ingar, en med fenor...kändes helt ok idag, totalt blev passet kring 2 km, helt ok för en fredag morgon.Ikväll ska jag på bio, vet inte riktigt vad vi ska se, tippar på att det blir, The Holiday eller Casion Royale...om någon kan tipsa mig så gör gärna det!!!Imorgon hade jag tänkt att jag ska ta de sista julklapparna, har några st kvar till Tilda...Ha en fin helg och God Jul på er alla!!/Mathias

Presentation

Omröstning

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards