Alla inlägg under mars 2007

Av Mathias - 29 mars 2007 08:19

Igår körde jag mitt första löppass på 1 1/2 vecka, har ju varit sjuk och inte haft möjlighet att springa något.Det kändes som om jag inte hade tränat på 1 1/2 år...fan jag var tung som en cementsäck....men jag tog mig igenom passet med en positiv attityd!Känns i låren idag kan jag säga :)Idag ska jag åka och hämta min pulsklocka som jag fått i belöningsmodellen på jobbet...ska bli kul att veta exakt hur långt man springer, för det finns även en pod för att mäta längden. Ikväll är det också dags för föräldramöte, det är väl så där att gå på..men det är bara att bita ihop och infinna sig.Ha en fin dag!/Mathias

Av Mathias - 27 mars 2007 21:23

Idag fick jag äntligen träna...åkte hem en timme tidigare från jobbet för att hinna med ett lite längre cykelpass. På vägen hem passade jag på att droppa in i den lokala cykelaffären och köpa mig en mindre pump att ha på cykeln, min gamla har försvunnit...Det första som slog mig när jag kom ut var hur mycket jag saknat att cykla, var visserligen ute en liten stund för några veckor sedan..men det var inget mot denna upplevelse.Helt fantastiskt!!På väg upp mot lemunda möte jag både en och två cyklister, kul att se lite andra sportiga själar. Min hälsena verkar må hyfsat...visserligen kände jag att det drog lite i den efter 2 mil....men det försvann efter lite spontan streching. Idag har vi också anmält oss till halvvättern, det är jobbet som skall åka, jag har arrangerat det hela och vi verkar bli 6 st från jobbet + 2 st kompisar...KUL!!Halvvättern går avstapeln den 10 juni och är den första i sitt slag och ingår halvklassikern.Dags att göra sig i ordning för kvällen!!/Mathias

Av Mathias - 26 mars 2007 07:56

Jag har fortfarande lok för mitt högra öra, riktigt konstigt att det inte släpper, för övrigt börjar jag så smått återhämta mig från min förkylning.Hade svårt att somna igår då jag har mycket energi ikroppen...måste få träna snart. Ikväll blir det dock ännu en träningsledigdag då jag ska på utvecklingssamtal med min dotter.Dags att jobba!/Mathias

Av Mathias - 25 mars 2007 10:19

Börjar sakteliga bli lite bättre från min förkylning, är fortfarande förkyld men det blir bättre och bättre.Får ta en lugn dag till hemma för att kurera mig. Vädret var superfint igår, kan ju lugnt sagt säga att det rykte i cykelbenen....sugen på att komma ut nu..Hoppas jag blir frisk så jag kan komma igång kring tisdag.Ha en fin söndag!/Mathias

Av Mathias - 23 mars 2007 08:38

Segt och förkylt idag, har fått dotterns förkylning....lite surt med tanke på att jag hade tänkt ha en riktigt bra träningshelg. Ibland blir det inte som man har tänkt sig, det får bli att kurera sig i soffan istället. Har dock lyckats släppa mig till jobbet, ska försöka hålla ut så länge jag kan. Ska kanske inte göra det mest avancerade grejerna idag...lätt att det blir fel :)Hoppas ni får en fin helg!/Mathis

Av Mathias - 20 mars 2007 09:40

Dottern är fortfarande sjuk, hon börjar dock bli bättre..ingen feber idag. Imorgon kan jag nog gå till jobbet igen.Ute skinner solen, fast temperaturen är kring nollan, så man kan ju inte skryta med att våren är här.Igår körde jag lite motionscykel...fungerade helt ok..har inte ont i hälsenan idag...bra!!!Jag fortsatte med att köra Core hemma, Core är för er som inte vet övningar för mage och rygg...ett viktigt inslag när man cyklar,simmar och springer.Ska försöka köra passet idag igen..Måste ju reflektera över hur trist det är att vara hemma...tur man har ett arbete att gå till.Dags att sätta på lite kaffe!Ha en fin dag!/Mathias

Av Mathias - 19 mars 2007 08:59

Idag är jag hemma från jobbet, min dotter är sjuk...feber och hosta + ont i huvudet, stakars liten.Just nu ligger hon och tittar på barnkanalen, så jag får lite tid att skriva här. Har en bra chef som förstår att man kan ha barn som är sjuka..känns bra.Lever fortfarande i ruset efter simpasset igår.. :=)Nehe dags för lite kaffe!!Ha det fint!/Mathias

Av Mathias - 18 mars 2007 17:38

Idag genomförde jag nog mitt livs bästa simpass, var dock ganska seg i början av passet. Väl när jag fått upp ångan så var jag med och körde på med de bästa....vilket drag jag har fått i vattnet....kul.Något mindre roligt är det faktum att min dotter är sjuk, blir till att vara hemma med henne imorgon varjefall. Hoppas hon börjar må bättre....segt att vara sjuk.Helgen har flutit på bra och höjdpunkten har varit dagens lopp på ironman sydafrika....har följt loppet via internet.Våra svenska deltagare gick det väl si och så för...björn andersson som är känd för sina cykeltider på ironman distansen gjorde ingen besviken idag...har gjorde en bra simning och var med täten...58 min på 3800 meter inte illa.Väl på cyklingen tog han över ledningen och krossade de andra väl vid växling till löpning ledde han med 14 minuter.De 18 milen gick på smått otroliga 4.2322 km in i loppet var dock björn tvungen att bryta...tydligen en skada...lite synd. Dock en mycket fin prestation"!!!Colting hade tyvärr problem med sin sadel, tydligen gick den sönder...trist för honom..hade varit roligt om det gått bra för Jonas.Läs mer här Coltings bloggVår bästa manliga svenske deltagare blev då istället Martin Flinta på 9.55 Kvar stod hoppet till att Eva Nyström som för övrigt vann förra årets ironman Kalmar, skulle göra en bra prestation...Eva kom in på 10.15...ett bra resultat i den värme som var. Eva blev 6:a i proklassen...Mycket bra!!En rolig tävling att följa på nätet, dock kan man ge arrangörern ett minus, de borde haft en motorcykel som följde täten...d.et hade blivit lite mera action då....Ja en fin dag!!/Mathias

Presentation

Omröstning

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards