Alla inlägg under april 2007

Av Mathias - 30 april 2007 09:54

Underbart att vakna utan att höra en alarmerande klocka idag! I helgen har jag och min dotter varit nere i Malmö hos min bror...riktigt trevligt.

Resan ner kan väl gå bättre med tanke på två jobbiga ungar som hoppade i sätena och förde allmänt liv i vår vagn, bortsett från det så har det fungerat kanon. Dottern var helt fantastisk på tåget, jätteduktig. Hon satt och ritade och läste böcker. Har ju också haft träningsledig i 2 dagar när vi varit därnere, det har min kropp behövt kan jag säga så här i efterhand. Min kropp har varit riktigt sliten på sista tiden, många dubbelpass och flera hårda veckor, bra att det blev en vecka med lite mindre träning nu. Idag ska jag dock försöka få till ett löppass, kanske inte blir världens längsta tur, men det är dock ett litet pass. :)

Återkommer senare under dagen.

Mathias

Av Mathias - 28 april 2007 10:40

Befinner mig nu hos min bror i Malmö, dottern och jag + brorsan ska se på MFF - AIK i eftermiddag. Ska bli riktigt kul, vädret är toppen.

Senare i kväll blir det lite grillning med tillhörande vin :) ingen vanligt grej för mig.... Åkte tåget ner igår...tyvärr var det kaos, först fanns det inget vatten på tåget, sedan hamnade vi mittemot en familj som inte hade koll på sina barn.....trist att se...de brydde sig inte, det trodde de ägde hela vagnen.....konstigt en del resonerar.

Nu bär det snart av ut på staden!

Hoppas ni får en fin helg!

/Mathias

Av Mathias - 24 april 2007 08:05

Igår var en stressig dag på jobbet, mycket som skulle fixas och grejas med. Hade sett framemot att få träna när jag kom hem, väl uppe i spåret svarade kroppen tillbaka till mig "dags att vila". Hög puls för ingen ansträngning och allmänt slö, inget tryck...... = avbryt. Brukar inte avbryta men igår var det ett smart drag, skönt att man kan tänka till ibland. Idag känns kroppen mer utvilad och jag ser framemot dagens cykelpass, ska dra ifrån jobbet lite tidigare idag..så jag får lite längd på passet, ska även förbi stan för att köpa en pump. Funderar fortfarande på vilken cykel jag ska köpa, iofs har jag inte fått ihop tillräckligt med pengar än så jag kan ju fundera vidare ett tag, har dock kollat in på detta ställe Racerdirekt . De har märket jag vill ha, sen är frågan om jag har råd med det :) Vi får se!

Dags att jobba lite!

/Mathias

Av Mathias - 23 april 2007 07:51

Återigen är det måndag och jag kan summera en riktigt bra träningshelg, totaltsett 8500 m simning, 7 mil cykel och 12 km löpning...ganska lagom.

Jag har också hunnit med att byta till sommardäck på bilen, den fick sig även en tvättning. Annars har det inte hänt så mycket denna helg, jag har mest bara flutit omkring och tagit det lugnt. I veckan som kommer ligger fokus på löpning och cykling, ska försöka få till ett lite längre pass i båda grenarna. På fredag bär det av ner till brorsan...ska bli riktigt skoj!

Dags att jobba!

/Mathias


Av Mathias - 22 april 2007 08:05

Idag är det söndag vilket innebär simning...

Är faktiskt lite sliten i kroppen, men det är inte så konstigt då jag har kört relativt hårt i helgen. 2 simpass i fredags + 7  mil cykel igår. Idag skulle jag egentligen få till ett löppass också men det får troligtvis vänta en dag. På fredag bär det också av ner mot skåne, ska till brorsan. Det ska bli riktigt roligt, dottern ska också med ner, vi ska gå på allsvensk fotboll. Ska försöka jobba över lite denna vecka så jag får ihop lite flex.

Återkommer under dagen!

/Mathias

Av Mathias - 20 april 2007 11:54

Idag har jag simmat på morgonen, tanken är att ta ett pass till i kväll. Det sista passet kommer nog vara relativt lugnt då det är ett pass med övriga i crawlgruppen.

Igår började vår stegräknartävling här på jobbet, under 2 veckor kommer vi tävla 2 lag mot varandra för att se vilket lag som får ihop mest antal steg. Lagen är killar mot tjejer......ni kan förstå att det snabbt blir prestige i tävlingen.... :)  De flesta verkar tycka att det är en kul grej och tar det på stort allvar :)

Till helgen blir det mycket fokus på cykel och löpning, ska försöka få till varjefall ett långpass av varje....framför allt cykel. Då pratar vi minst 9 mil helst mer, beroende på vädret förstås.

 Dags att fortsätta att jobba!!

/Mathias

Av Mathias - 19 april 2007 07:54

Igår följde jag med tjejerna på jobbet på deras gympapass, som senare visade sig vara stationsträning/kondition...det var riktigt roligt. Kan säga att det ömmar lite varstans idag, har använt muskler som jag inte använt innan :)
Idag får det bli en vilodag, då jag har mycket att stå i både på jobbet och privat, hemma så är det en aktivitet i skolan för min dotter och på jobbet mest felrättningar.. Helgen närmar sig med stormsteg och jag ska bara ta det lugnt, jag är kanske tvungen att jobba en lite stund på lördagen..men det kan jag stå ut med....

Dags att ta tag i felen som väntar!!

/Mathias

Av Mathias - 16 april 2007 07:38

Igår började dagen med ett simpass, efter lunch begav vi oss av till dimmornas berg - Omberg. Det var säkerligen 10 år sedan jag var uppe på Hjässan som Ombergs högsta punkt kallas, så underbart...vilken utsikt. Dotter var helt tagen av den fina utsikten och alla blommor och insekter som fanns där. Vi tog 120 kort, på allt från små blommor till den storslagna utsikten...


När vi fikat och sett tillräckligt av omgivningen på hjässan begav vi oss av ner till stocklycke hamn, där tittade vi på hur inlandsisen gått fram och på alla dessa olika blommor som fanns på vägen ner till hamnen. Väl framme i den gamla hamnen tittade vi på den gamla kranen som användes för att lasta av och på material på båtarna, det gicks även en hel del i den trapp som leder ner till vattnet från övre delarna av hamnen....allt detta i ett strålande väder.

Vi far vidare och hamnar på alvastra klosterruin, det gamla klostret som numera är runiner....

...det finns även ett nytt uppfört ett stenkast från det gamla....riktigt riktigt fint....som grädde på moset fortsatte vi också till Rök där den berömmda rökstenen finns... Rökstenen

Vi var på en rund resa av den stora varianten igår!!

Jag ska försöka lägga in lite kort från gårdagen.....

/Mathias

Presentation

Omröstning

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards