Alla inlägg under april 2007

Av Mathias - 15 april 2007 08:12

Helt plöstligt så har det blivit söndag, idag ska vi ner och simma som vanligt. Först jag sedan min dotter, ska bli riktigt skönt med ett pass.

Igår så var tanken att jag inte skulle träna något, dels för att jag inte hade någon barnvakt och så behövde jag vila, nu blev det inte så då min dotter följde med min mamma för att köpa kläder. Då passade jag på att cykla ett återhämtningspass med en kompis istället....skönt var det, men tempopasset sitter fortfarande i benen.

Snart är det ny vecka och jobb igen...

Njut av vädret och denna lediga dag!

/Mathias


Av Mathias - 13 april 2007 08:41

Igår körde jag tempo...f..n vad jobbigt det är. Körde totalt 6 mil, hade delat upp tempot i 3 intervaller, 2x2mil + 1x1mil..Det var ju bra förutsättningar för att ha bra fart på pedalerna eftersom vädret var riktigt fint och det inte var någon blåst att tala om. Hade väl en snittfart på 31km/h ungefär, men sträckan är ganska kuperad så jag är väldigt nöjd med den farten. Har kommit framåt ganska bra vad det gäller cyklingen, nu gäller det att ta ett kliv framåt med löpningen också!Kan säga att jag har duktigt med mjölksyra i låren idag, förhoppningsviss kan jag få till en massage tid så jag får ur alla slaggprodukter..vi har ju massage på jobbet :)/Mathias

Av Mathias - 12 april 2007 07:55

Igår hade jag en behövlig vilodag, känner i kroppen att jag behövde det. Idag hägrar en fin cykeltur, jag hoppas på fint väder idag....hade tänkt att dra från jobbet en timme tidigare så jag får lite längd på passet. Imorgon är det dags för fest på jobbet, jag ska dock var nykter då jag måste köra bil hem. Imorgon är det också dags för ett simpass på morgonen, ska bli gött att köra lite simning igen. Ska försöka köra lite större serier nu när jag har ångan uppe.Annars kommer dottern imorgon också, ska bli kul!Dags att jobba!/Mathias

Av Mathias - 11 april 2007 08:06

Det var ett bra tag sedan jag körde intervaller, har faktiskt inte kört det detta år. Tackvare min skada i hälsenan så har jag inte vågat, igår var första gång jag kände mig tillräckligt bra för att testa. Herregud vad segt det var...jag var tung som ett kylskåp...varje steg kändes som en mardröm. Har nu bestämt att jag ska köra ett intervallpass varje vecka, så jag får upp farten någon gång. Idag är det en vilodag, ska bli skönt då jag känner mig lite sliten i kroppen..det blir till att putsa och feja hemma....sen såg jag att jag hade tvättstugan också :)Vädret här i linköping verkar bli bättre, skönt med tanke på att det de senaste dagarna har varit riktigt surt väder.Nu är det dags att värmen kommer!/Mathias

Av Mathias - 10 april 2007 08:08

Idag ramlade jag in på jobbet och frågade mig själv vilken dag det var :) Riktigt trött och inte så sugen på jobb.Men nu är jag här varjefall!Igår blev det ett dubbelpass, på morgonen 4000 meter simning, ett riktigt bra pass. Senare på kvällen ett återhämtningspass med löpning där jag försökte hitta min långpassfart. Det kändes som jag kröp fram och inte var ansträngd över huvud taget. Låg på 140 i puls ungefär, efter ett tag kändes det ganska behagligt och jag testade att prata lite...tur ingen såg mig :)Ska man summera min träningshelg så har det blivit en hel del faktiskt 13 mil cykel + 2 mil löpning och 8000 meter simning och en hel del påskmat :)Det är en bra helg för mig just nu, tack vare att jag har min hälsena att tänka på, får hoppas den tål belastningen nu. Har ju tagit det lugnt med löpningen så det borde gå bra!Nu ska jag försöka komma igång!/Mathias

Av Mathias - 9 april 2007 08:49

Vaknade ganska tidigt i morse, tittade ut och såg att det snöade...lagom surt, men man kan väl räkna med att det blir bakslag i april, får hoppas att det försvinner snart.Jag ska varjefall ner och simma snart, vare sig det är snö eller ej :)Får se hur det blir med löpning idag, allt beror på hur mycket ork jag har. Trodde jag skulle vara med sliten efter cyklingen, visst känns den...men inte så farligt.Dags att packa väskan och ge sig av./Mathias

Av Mathias - 8 april 2007 15:17

Idag var det ett långpass cykel som stod på schemat,när jag tittade på termometern i morse stod den på 0 grader...skit tänkte jag...man kanske skulle strunta i det idag...efter ett tags rottnade i klädgarderoben och matandes devisen "det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder" i huvudet så var jag på väg....de 2 första milen var duktigt sega, mycket motvind och domnande fötter. Väl uppe i godegård(3mil) så började solen värma upp en smått blåfrusen Mathias...härifrån och till 7 mil åkte jag och småvisslade och tyckte att det underbaraste finns är cykling....de sista 2 milen blev en aning sega då vädrets makter spelade mig ett spratt...duktig motvind och trötta ben. På det hela taget så är jag nöjd med att jag är så envis och gav mig ut imorse....även om jag har lite ont i fötterna :)Nu blir det soffan resten av eftermiddagen...imorgon är det dags för ett tufft simpass...så det är bäst att ta det lungt.Glad Påsk!!/Mathias

Av Mathias - 7 april 2007 09:45

Idag är den efterlängtade aftonen här, ska upp till min föräldrar och äta påskmat. Även min bror har lyckats masa sig hit från Malmö, tänka sig :)Eftermiddagen bjuder på allsvensk fotboll på tv, eftersom brorsan är ett stort fan av Malmö FF så blir det till att se på det också :)Annars är det vilodag, känner mig inte direkt sliten...men jag har 4 dagars träning bakom mig så det är nog klokt att vila en dag. Imorgon hade jag också tänkt att ge mig ut på ett längre cykelpass, typ 10 mil så det är bara att ladda sig full med kolhydrater idag :)Igår gjorde jag mitt längsta simpass i karriären :), hela 4 km...inte illa för en som inte kunde simma 25 m frisim för ett år sedan. Nu gör jag 400m strax under 6 min....inte illa pinkat faktiskt..av mig..sen att världsrekordet är typ 3.40 nåt är ju en annan sak.Hoppas ni får en fin påskafton!/Mathias

Presentation

Omröstning

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards