Alla inlägg den 13 juli 2007

Av Mathias - 13 juli 2007 20:09

Imorgon smäller det...då är det sundbyholmstriaden i eskilstuna som gäller..

Har fyllt på med pizza i magen.....kanon mat för en triathlet dagen innan...varjefall för mig :)

Det blir en ganska tidig färd för oss imorgon..då vi har en bit att åka.

På det hela taget laddad, har gjort allt jag kunnat....dock känner jag väl att toppformen inte har infunnits sig...inte ännu varjefall.

Är lite nervös inför simstarten imorgon då vi är ett ganska stort gäng som startar samtidigt...närmare 80 pers....brukar alltid vara rörigt när det är många..ska försöka ta det lugnt i början...för att hitta mitt rätta tempo....bör kunna ligga kring sub 1.40/100m när jag kommer igång. Men imorgon är jag nöjd om jag kommer i mål..känner att jag måste ha rimliga mål denna säsong då den har varit fylld med skador och olyckor. Ser fram emot det!

Om ni ser mig...så heja gärna :)

/Mathias

Av Mathias - 13 juli 2007 09:24

Idag ska jag som jag tidigare skrev på en 50-årsfest, det är min chef som fyller 50 och vi ska uppvakta honom från jobbet. Igår fick jag låna sällskapsreseboxen...tittar just nu på den första i raden av sällskapsresor....så grymt skön! Tror man kan se denna hur många gånger som helst...man hittar nya saker i den hela tiden...om man har sinne för detaljer vill säga :)

Det börjar också dra ihop sig för triathlontävling...igår körde jag ett lätt simpass, fick väl ihop ungefär 1200 meter...det kändes bra...hade bra flytt i vattnet och det kändes inte speciellt jobbigt. Senare på dagen joggade jag lite med farsan..då han drog upp farten ordentligt i början så kom det några rejäla svettdroppar :) Men sedan lugnade farten ner sig och det blev lagom jobbfart för mig...passet blev på ungefär 25 minuter....

Det enda som oroar mig är att jag inte har kunnat köra cykelträning på 10 dagar, men det senaste passet jag körde kändes helt ok...så det ska nog gå bra.....jag ska våga imorgon!

Med våga menar jag, våga chansa lite.....vet att jag har gått framåt en hel del då det gäller cyklingen...jag ska försöka stå på och inte vara för rädd för att vara för trött inför löpningen...jag ska spänna bågen ordentligt!

Den som vill kan följa mina resultat på sundbyholmstriadens sida

Jag tävlar i Motion lång klassen.....Och heter Svensson i efternamn.

Dags att slappa vidare!

/Mathias

Presentation

Omröstning

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards