Direktlänk till inlägg 27 juni 2007

Dog whisper & löpning

Av Mathias - 27 juni 2007 08:06

Hamnade framför tv4+ i måndags, fastnade för ett program som heter dog whisper där en kille som heter Cesaer hjälpte hundar med problem. Hmmm eller som han såg det....han menade att han uppfostrade människorna. Jag blev helt tagen av detta program...vilken koll han hade, det räckte med ett fåtal minuter med hundarna..så hade han vissat vem som bestämde, detta gjorde han inte genom att vara brysk eller dum mot hunden på något sätt...nej han vara bara bestämd...grymt imponerande att se!

Jag har ju många gånger funderat kring just detta, varför en del har koll på sina hundar och andra inte...jag fick ett ganska tydligt svar då tycker jag..

Har flera gånger blivit påhoppad av hundar när jag har varit ute och sprungit, ofta har man fått en ursäkt osv...men en del gånger så säger ägaren att "han är inte farlig"....hmmm hur ska jag veta det?

Såna hundägare borde verkligen få besök av den där killen från tv4+ programmet......och lära sig själva lite...så de kunde hålla reda på sina hundar.

Kastar in en bild på min brors hund Julle....som jag hoppas sköter sig när han är ute och går....han gör det varjefall när jag är med :)

/Mathias

 
 
E

E

27 juni 2007 20:53

Har oxå fastnat i det några gånger, han är helt otrolig. Det är ju inte hundens fel att den blir som den blir utan _ägarens_
Cool hund...men han verkar bara lyssna med ett öra ;)

Kram E

http://beatris.bloggagratis.se

 
Mathias

Mathias

28 juni 2007 08:17

Nej precis min tanke.
hehe ja det kan man tro :)
/Mathias

http://tildasmass.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mathias - 17 juni 2008 07:45

Vi samlades en halvtimme innan utsatt starttid, alla verkade peppade och på gott humör. Vinden var väldigt svag och ett strålande väder. 08.34 bar det av vi rullade i gemensam trupp ur Motala med hjälp av dragande motorcyklar...efter några minuter så...

Av Mathias - 4 juni 2008 07:19

Igår när jag passerade torget i bussen på väg hem så såg jag att de hade fått upp nummerlappstältet för vätternrundan/halvvättern/tjejvättern. Känslan att det snart är dags gjorde sig påmind. Jag har ju länge varit osäker på hur hårt jag ska kunna gå...

Av Mathias - 13 april 2008 08:21

Idag är det dags för simning med mastersgruppen, har inte simmat med dem på ett tag då söndagarna varit vigda åt långpass. När jag nu har bestämt mig för att strunta i stockholm marathon så är det åter dags att ansluta sig till dessa pass. Efter pass...

Av Mathias - 8 april 2008 15:35

Idag körde jag 10 km fartlek i rydspåret, passade på att ta ut den friskvårdstimme vi har på jobbet. Kändes bättre än på länge, så vem vet..jag kanske är på gång ;) Imorgon skall jag försöka att cykla en sväng och på torsdag är det intervaller som gä...

Av Mathias - 7 april 2008 08:41

Har varit lite trött på att skriva ett tag, prova lite nu igen. Igår fick jag till ett lite längre pass löpning, 17 km närmare bestämt. Kändes helt ok, innan har jag känt mig så tung när jag sprungit, men nu när jag kommit igång med cyklingen igen så...

Presentation

Omröstning

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards