Alla inlägg den 20 juni 2007

Av Mathias - 20 juni 2007 08:15

Igår var jag ute och rekade cykelväg till jobbet, hittade en grymt bra sträckning, idag var det dags att prova den. Klev upp 5.30..shit vad trött jag va...klämde i mig lite gröt och mackor.....drog på mig cykelgrejorna och så var jag på väg. Jag tror ine jag kunde valt en bättre dag, totalt vindstilla och strålande sol. Jag började så sakertliga ta mig ut ur stan via sveabacken och ut till vinnerstad. Nu började jag klämma upp farten låg mellan 30-32 km/h och det kändes helt ok. Framåt klockrike började det kännas att kroppen inte är vann att arbeta så här hårt så tidigt på morgonen, jag slog av på takten en stund och la mig kring 29-30 km/h. Snart är jag i Malmslätt och det är inte många kilometer kvar......sista biten kommer jag på mig själv vissla och le....det här är helt enkelt livet på en pinne :)

Efter 1.35 h är jag väl framme på jobbet, slänger in cykeln i hissen där det står folk från jobbet och tittar på mig lite skeptiskt......har du cyklat från Motala frågar en kollega....japp svarar jag :) Hur långt är det frågar han vidare.....jag tittar på cykeldatorn och svarar 47 km..han tittar på mig igen och säger....du är inte klok ...jag bara ler :)

DET ÄR GÖTT MED CYKLING :)

/Mathias

Presentation

Omröstning

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards