Alla inlägg den 11 juni 2007

Av Mathias - 11 juni 2007 07:47

Vi fick enormt bra förutsättningar igår, väldigt vindstilla fram till kl 11 och när vi väl vände upp mot väderstad så hade vi vinden i ryggen. Men för att berätta lite om loppet så började vi i samlad trupp. vi rullade ner mot vadstena i cirka 27km/h, alla verkade glada och nöjda med farten. Väl framme i vadstena hade det formerast en ganska stor klunga bakom mig...det var inte bara vårt gäng som låg på rulle. Vi landade nere i hästholmen på 1.50 ungefär, helt ok. Alla fyllde sina flaskor och passade på att uträtta sina behov. När vi skulle ge oss av hade en av grabbarna fått punkering, vi bestämde att övriga skulle dra iväg och att jag och han skulle försöka hinna upp dem senare. Bytet av däck och övriga övningar tog ungefär 10 minuter. Väl på vägen frågade jag om det var ok om jag drev uppfarten lite, det var helt ok för honom. Jag la farten någonstans kring 32 km/h och vi var på väg igen. Efter cirka 15 minuter kom vi ikapp en i vår klunga, hon sa att de övriga hade gått med i en klunga och att hon ville ta det lite lugnare, jag frågade om vi skulle åka ihop med henne, men hon ville att vi åkte vidare och att hon körde sitt eget lopp. Efter ett tags övertygande så vinkade vi av henne. Nu vred jag upp farten lite ytterligare till 35 km/h...vi körde på bra nu, när vi närmade oss 8 mils märket trodde vi att vi snart hade dem inom räckhåll....då får han punktering igen :(

Här förlorade vi ytterligare 10 minuter och humöret på min kamrat började svikta lite...

Vi landade i rök-depån :) fyllde våra flaskor och begav oss iväg, då får han punktering en tredje gång.....nu bad han mig åka iväg själv...efter att vi diskuterat en stund så begav jag mig av själv...(jag tror att vi kommit 10 mil ungefär)

Nu kan jag säga att jag drev upp farten, låg nog kring 41- 43 km/h....det kändes som övriga stod still.....väderstad flög förbi och snart var jag i skänninge, här struntade jag i att stanna och rullade vidare i min vansinnes jakt...började så smått att undra hur långt de kommit...

När jag var någonstans mellan skänninge och fornåsa när de helt plötsligt dök upp...de var bra krokiga verkade ligga på ungefär samma hastighet som när vi skildes åt(27 km/h).

De berättade att de hade gått med i en klunga som legat kring 30-33 km/h, legat där ett bra tag..men sedan släppt av.

Jag passade på att äta lite....tittade på min cykeldator...vilket visade på att jag gjort 25 km under 40 minuter .....hade hållt ett snitt på 39 km/h :)

Nu var jag varjefall ifatt, väl i fornåsa stannade vi på den sista depån och fyllde på lite dryck..

Grabbarna började prata om att de ville under 6 timmar, så jag la mig och tog vinden från österstad och hem till mål...vi lyckades klara gränsen med 2 minuter :)

En väldigt trevlig runda som jag kommer att åka fler gånger!

Kan säga att det inte hade varit några problem att pressa sig under 5 h idag(30km/h snittfart), men på det hela taget var det roligare att umgås.

Hoppas jag kan inspirera flera med min berättelse!

/Mathias

Presentation

Omröstning

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards