Alla inlägg den 19 juni 2007

Av Mathias - 19 juni 2007 07:41

Idag började jag funderar på hur jag ska lägga upp min träning inför Lidingöloppet. Har ju de senaste åren gått in i den berömda väggen vid 21-23 km. Har iofs inte varit tillräckligt bra tränad för att springa så långt innan, så för att få fart på löpningen har jag den senaste tiden börjat köra långpass varje söndag. Dessa pass ligger på 19 - 21 km, längden har egentligen inte varit det viktiga utan att få tiden uppe mot 2 timmar har varit i fokus. Senare efter sommaren/slutet på sommaren så är planen att börja köra dessa långpass i kuperad terräng + att jag öka upp längden/tiden så att jag är ute i varjefall 2.30 h. De flesta som springer långpass vet att det sliter på kroppen, tyvärr är det nog detta som har inträffat mig nu...har känt mig enormt sliten den senaste tiden. Förra veckan tvingades jag till 2 vilodagar i rad...men men jag hoppas att jag snart ska vara i fas igen. Idag ska vi ha en gruppaktivitet på jobbet, vi ska paddla kanot och grilla lite i samband med det...ska bli riktigt roligt.

Idag har jag också hittat den perfekta cykelvägen till jobbet...rekade ju också förra veckan, men hamnade tillslut på en grusväg som jag var tvungen att passera...det är ju lite trist att få punktering mitt ut i ingenstans. Nu hittade jag varjefall en grym cykelväg som "bara" är 45 km...det känns inte så farligt och inte heller tidsödande då man kan stå på ganska hårt hela vägen. Imorgon ska jag prova denna sträcka....förutsatt att det inte är för dåligt väder...

Ha det bäst!

/Mathias

Presentation

Omröstning

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards