Alla inlägg den 25 maj 2007

Av Mathias - 25 maj 2007 07:22

På fredagar brukar jag vanligtvis simma på morgonen innan jobbet, idag ska jag förhoppningsviss få till simpasset vid kl 11 istället. Jag tänkte att det är lika bra att kliva upp vid samma tid och släppa sig till jobbet, så här är jag nu. Träningen under veckan har varit intriktad på fart, körde ett längre fartpass löpning i tisdags...14km, kändes skönt att kunna pressa upp farten lite, på onsdagen körde jag cykelintervaller i olika set, på vägen hem fick jag en stolle som skulle ligga på mitt hjul, kände direkt att killen hade dålig koll på var han hade sin cykel och eftersom jag körde intervaller så slog jag av och på farten vilket gjorde hans hängande en aning farligt. Bestämde mig för att hänga av honom så jag slapp att riskera att krascha, tryckte upp farten kring 40 km/h och trodde jag blivit av med honom efter några hundra meter, men icke. Han låg som ett plåster, nu blev jag rikigt surt, så jag pressade upp farten ännu mer...efter ytterligare några hundra meter orkade "plåstret" inte längre utan slog av på farten. Om jag ska hänga någon brukar jag fråga om det är ok, inte bara förutsätta att det är ok att man åker snålskjuts...eller har jag fel?

Igår kände jag mig en aning sliten i benen efter alla fartpass, joggade därför bara igenom 6-7km....idag börjar benen kännas ok igen.

Till helgen är det ett nyt långpass som gäller, denna gång ska jag springa en halvmara...en kompis har distansen uppmätt så det är bara hoppas på skapligt väder. Nu är det nog dags att jobba lite..skönt med helg!

Ha det fint!

/Mathias

Presentation

Omröstning

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards