Alla inlägg den 6 maj 2007

Av Mathias - 6 maj 2007 19:56

Sprang ju kanallöpet idag, siktade på en tid kring 45 på 10 km..kom inte riktigt in på det, tiden blev 46.30 på 10km och i mål 400 meter senare 48.33(10,4 km). Är väl inte helt missnöjd med tanke på att jag har tränat hårt den senaste tiden. Men en sak har jag kommit fram till, jag väger för mycket för att springa riktigt fort, väger 89 kg idag...är absolut inte fett, men har för mycket muskler för att få till de där riktigt bra tiderna.....jag ska försöka att komma ner till 85 kg, får lägga in lite längre sträckor helt enkelt, dra ner lite på simningen som bygger en del...sen också försöka att minska intaget av föda helt enkelt....

Imorgon blir det ett lugnt genomlöpningspass för att få ur den mesta mjölksyran som jag lyckades producera..mitt genomsnittsvärde på pulsen var 177 bpm, så den som säger att jag inte gav allt får med mig att göra :)

På tidsdag är det ett pass med MTC på cykel som gäller. Har köpt hem lite avocado med tanke på att det är en bra fettkälla, om det är någon som har ett bra recept med avocado i så får ni gärna lägga i en kommentar om det..

Slår även ett nytt slag för nlife en riktig bra sida om mat, Nina som hon heter har även skrivit en bok om kost nu....denna sida får ni inte missa.

Hoppas ni får en fin vecka!

/Mathias

Av Mathias - 6 maj 2007 08:09

Idag har jag tänkt att springa kanallöpet, det går längs göta kanal från ljungsbro till borensberg. Jag har tänkt att springa 10 km, det finns även 5 km och även 21 km. Då jag har tränat på som vanligt och känner mig ganska seg i benen idag så kan jag inte hoppas på någon höjdartid. Kan tänka mig att jag hamnar på 45 - 47 min beroende på vädrets förutsättningar. Allt under 50 min är bra för mig just nu. Planen är att ta sig i mål...roligt att få lite tävlingsrutin.....vi får se helt enkelt.

Igår cyklade jag igenom 4 mil, kan inte säga att jag tog ut mig speciellt. Skönt att ha några såna pass också. Ifredags fick jag möjligheten att köra 2 simpass..dels ett på morgonen i Linköping innan jobbet och sedan ett på kvällen med MSS. Det första passet gick skit det andra riktigt bra.

 Annars lever livet bra, har träffat lite vänner i helgen. Man inser att helgerna inte går sakta direkt!

Dags att göra sig i ordning!

/Mathias

Presentation

Omröstning

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards