Alla inlägg den 1 maj 2007

Av Mathias - 1 maj 2007 18:38

Idag har jag varit ute på ett långpass på cykeln, körde neråt ödeshög..rullade lite lätt i början för att sen öka på farten, låg någonstans mellan 32-33 km/h i genomsnitt ner till ödeshög.
Väl nere i Ödeshög vände blåsten helt upp mot mig och jag fick sänka farten lite...låg någonstans kring 28-29 km/h. När jag började närma mig hof utanför vadstena så fick jag soppatorsk, benen blev som gele....fick slita ont för att ta mig hem....

Totalt 102 km

På det hela taget ett bra pass, det märks att jag har betydligt mer tryck i benen i år....kommer bli bra det här!

Imorgon får det bli en vilodag, för att senare på torsdag köra löpintervaller.

Mathias

Av Mathias - 1 maj 2007 08:29

Sitter i soffan och dricker lite kaffe efter en god frukost, idag är det dags för ett långpass på cykel. Långpass innebär10 mil för mig, har inte tid med mer då jag har min dotter denna vecka. Hon ska vara hos farmor och farfar när jag cyklar.

Har lite känningar i höften från löpningen igår, men det är säkert bara för jag vara lite för dålig på att stretsa....illa. Förhoppningsviss så blåser det inte allt för mycket idag, är inte riktigt på hugget för att kämpa med vinden idag. Köpte ju nya löparskor igår, de funkade kanon...var verkligen dags, då de gamla var ett år gamla. Pratade med en duktig kille i butiken och berättade om mina problem med hälsenan, han förstod att jag hade problem med de skorna jag hade nu, tydligen är de inte gjorda att springa mycket i, utan bara använda vid tävlingar, alltså enstaka tillfällen. Han rekommenderade dessa skor, Asics Kayano 13....väldigt sköna.

Dags att ta lite mer kaffe!

Mathias

Presentation

Omröstning

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards