Alla inlägg den 18 maj 2007

Av Mathias - 18 maj 2007 09:50

Så här borde det vara varje fredag :)Att man har ledigt, faktiskt siktar jag på det i långa loppet, skulle vara underbart att bara behöva jobba 4 dagar i veckan och sedan den sista dagen i veckan bara njuta av livet...rätta mig om jag har fel men det känns som om det skulle vara fler än jag som skull behöva detta. Känner att fler och fler personer stressar, har ofta sökt orsaken till varför vi stressar...har väl inte kommit på något riktigt bra svar ännu..men jag tror att jag är det på spåren. Tror mycket handlar om vilken inställning man har till saker, jag brukar ofta fråga mig själv hur viktigta saker egentligen är, försöker sätta dem i relation till vad som händer om jag inte skulle hinna klart i tid....brukar komma fram till att det ofta bara blir en förskjutning på saker.....det är ju ingen som dör på cupen, inte det jag håller på med varjefall. Måste nog förhålla sig till saker på detta sätt. varjefall jag. Jag ser andra som just tar allt på så stort allvar, lägger tyngden på sig själv, att det är så enormt viktigt att saker blir klara i tid, även fast de inte kan göra mer än att göra sitt bästa.....

Jag tror detta är en knäckfråga iframtidens arbetsliv, man måste kunna distansiera sig ibland....det är trots allt bara ett jobb....

Fin fredag!

/Mathias

Presentation

Omröstning

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards