Av Mathias - 22 juni 2007 08:59

Idag regnar det utanför fönstret här i Motala, jag antar att det gör det i hela Sverige. Svårt att komma in i midsommar stämmningen..vi skulle ju ha simmat idag, men det känns som om det nog är ganska kallt i vattnet idag, ,möjligt att utomhusbadet är öppet...ska undersökas.

Annars ska jag hemma till mor och far och äta midsommarlunch, brorsan har också släppat sig hem från skåne...ska bli kul att träffa honom.

Ikväll är det ett litet party på g, hos en av min vänner...blir på sin höjd 2 glas vin....inte mer.

Hoppas ni får en fin midsommar!

Av Mathias - 21 juni 2007 20:06

Vi har varit på lite gruppaktivitet på jobbet, vi paddlade ju kanot som jag skrev om tidigare. Passade på att ta lite bilder....helt underbart omgivning.

Det fanns en lite rolig "utekyrka" , riktigt fint....här skulle nog vara trevligt att gå på bröllop :=)

Håll till godo!

Av Mathias - 21 juni 2007 07:19

Idag hade jag bestämt mig för att vara tidigt på jobbet, så jag kan sluta tidigt idag. Hade idag tänkt att bege mig hemåt vid kl 14....skönt att vara hemma lite tidigare och få lite ledig tid idag också.

Cyklingen igår gick fint! Jag hade sidvind och medvind så jag körde på cirka 1.30, la iofs på lite så sträckningen blev 51 km istället för 47..det var av säkerhetsskäl då jag körde på småvägar istället för på den stora vägen...det var nog smart. Idag är det löpning som står på schemat...tänkte jag skulle få till 12 km när jag kommer hem...

Annars är detta en dag som det inte händer så mycket roligt på..bara att jobba vidare.

Av Mathias - 20 juni 2007 08:15

Igår var jag ute och rekade cykelväg till jobbet, hittade en grymt bra sträckning, idag var det dags att prova den. Klev upp 5.30..shit vad trött jag va...klämde i mig lite gröt och mackor.....drog på mig cykelgrejorna och så var jag på väg. Jag tror ine jag kunde valt en bättre dag, totalt vindstilla och strålande sol. Jag började så sakertliga ta mig ut ur stan via sveabacken och ut till vinnerstad. Nu började jag klämma upp farten låg mellan 30-32 km/h och det kändes helt ok. Framåt klockrike började det kännas att kroppen inte är vann att arbeta så här hårt så tidigt på morgonen, jag slog av på takten en stund och la mig kring 29-30 km/h. Snart är jag i Malmslätt och det är inte många kilometer kvar......sista biten kommer jag på mig själv vissla och le....det här är helt enkelt livet på en pinne :)

Efter 1.35 h är jag väl framme på jobbet, slänger in cykeln i hissen där det står folk från jobbet och tittar på mig lite skeptiskt......har du cyklat från Motala frågar en kollega....japp svarar jag :) Hur långt är det frågar han vidare.....jag tittar på cykeldatorn och svarar 47 km..han tittar på mig igen och säger....du är inte klok ...jag bara ler :)

DET ÄR GÖTT MED CYKLING :)

Av Mathias - 19 juni 2007 07:41

Idag började jag funderar på hur jag ska lägga upp min träning inför Lidingöloppet. Har ju de senaste åren gått in i den berömda väggen vid 21-23 km. Har iofs inte varit tillräckligt bra tränad för att springa så långt innan, så för att få fart på löpningen har jag den senaste tiden börjat köra långpass varje söndag. Dessa pass ligger på 19 - 21 km, längden har egentligen inte varit det viktiga utan att få tiden uppe mot 2 timmar har varit i fokus. Senare efter sommaren/slutet på sommaren så är planen att börja köra dessa långpass i kuperad terräng + att jag öka upp längden/tiden så att jag är ute i varjefall 2.30 h. De flesta som springer långpass vet att det sliter på kroppen, tyvärr är det nog detta som har inträffat mig nu...har känt mig enormt sliten den senaste tiden. Förra veckan tvingades jag till 2 vilodagar i rad...men men jag hoppas att jag snart ska vara i fas igen. Idag ska vi ha en gruppaktivitet på jobbet, vi ska paddla kanot och grilla lite i samband med det...ska bli riktigt roligt.

Idag har jag också hittat den perfekta cykelvägen till jobbet...rekade ju också förra veckan, men hamnade tillslut på en grusväg som jag var tvungen att passera...det är ju lite trist att få punktering mitt ut i ingenstans. Nu hittade jag varjefall en grym cykelväg som "bara" är 45 km...det känns inte så farligt och inte heller tidsödande då man kan stå på ganska hårt hela vägen. Imorgon ska jag prova denna sträcka....förutsatt att det inte är för dåligt väder...

Ha det bäst!

Av Mathias - 18 juni 2007 07:58

Idag är jag helt sjukt trött, hade svårt att somna går, låg och snurrade mig halva natten. Detta kan inträffa ibland...vet inte varför, ibland har jag haft mina teorier om att jag har tränat för mycket och blivit övertränad...ett av tecken brukar ju vara att man har svårt att sova.

En anna variant kan också vara att det är väldigt myucket pollen ute...har de senaste dagarna kliat en hel del i ögonen...surt. Vi får helt enkelt se...jag ska varjefall vila idag. Igår var det ett tugnt långpass...skulle ha sprungit 21 km...tyvärr kunde jag inte hålla ihop det längre är 16.5 km..
Visserligen bättre än inget..men som sagt tungt.

Som ni märker så är detta inte en av mina bättre dagar....bara att bita ihop.

Av Mathias - 17 juni 2007 09:27

På söndagar brukar jag försöka få till ett långpass löpning, idag är ingen skillnad. Det enda som skiljer ut detta pass mot de andra är att vädret är lite sämre....men det får jag ta idag.

Igår pratade jag om att vi skulle simmat på kvällen, tyvärr blåste det väldigt mycket så vi fick skjuta upp det till en annan gång.

Passet idag blir förhoppningsviss en halvmara, jag hoppas lite på att regnet ska sluta....det blir lite lättare då.

I eftermiddag ska jag till mina föräldrar och fira pappa som fyller 57 år, brorsan och jag har gått ihop och köpt en ipod shuffle till honom, tyvärr har den inte kommit än...men det passar ändå ganska bra då brorsan som bor i Malmö inte kommer hem förrens till midsommar.

Han springer en hel del och har nu en sunkig mps-spelare som funkar så där..hoppas han blir nöjd över den.

Dags att ta lite kaffe här!

Av Mathias - 16 juni 2007 12:42

Idag körde vi ett mycket blåsigt cykelpass, hade sällskap av en träningskompis som varit skadad en längre tid, men nu verkar det som om han kan cykla och simma. Idag hängde han med ganska enkelt vilket är bra....alltid trevligt att ha sällskap när man cyklar. Passar på att lägga in ett par bilder på vår cykel runda.....det är ju östgöta slätten...så ni kan ju föreställa er hur mycket det blåser när det väl blåser här....blåsten kommer verkligen åt....men det ger starka ben :)

Ikväll är det som sagt simning i öppet vatten om det mojnar lite...ska försöka ta några kort då med.

Ha en fin dag!

/Mathias

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?