Alla inlägg under januari 2007

Av Mathias - 13 januari 2007 16:40

Idag har jag pysslat med att uppdatera datorer...inte nog med att man jobbar med it på veckodagarna :)Det verkar snurra på bra här nu, har fortfarande lite problem med den bärbara...men det ska nog lösa sig.Har också hunnit med en löprunda på 14 km, funderar på om jag ska ta och sätta mig lite på motionscykeln nu....alltid skönt att trampa ur benen lite..Ikväll ska jag till Johan och Susanne......vi skulle ut en sväng och se om det finns något liv på staden.. :DImorgon är det simning som gäller..ska försöka få till ett styrketräningspass efter det också.Ha det fint!!/Mathias

Av Mathias - 10 januari 2007 07:55

Ojoj vad det har blåst i natt, hade väldigt svårt att somna i natt...vilket jag känner att jag får betala idag :(Mitt intervall pass igår känns i kroppen...seg och stel lite överallt...Så nu har jag gnällt färdigt för idag :)Idag kommer en person från feelgood hit, vi ska tillsammans för att få till ett bra sätt att jobba fram ett sätt att kunna mäta Nöjd medarbetar index(NMI). Ska bli riktigt kul att höra vad de har för typ av ideer..Dags att göra sig klar!!/Mathias

Av Mathias - 9 januari 2007 07:53

Såg Bert på tv:n i helgen...haha vilken man. Han var med på det där programmet anna skipper har...du är vad du äter.Bert har genom åren lyckats att få till en del bra kommenterarer..kan och kommer nog aldrig att släppa den han sa om sin gamla skolkamrat vår kära fd finansminister "Han är ju inte dum egentligen, han har bara otur när han tänker." hehe det säger det mesta om Bert.Det är nog hyfsat svårt att få honom att göra stora förändringar....Idag bjuder dagen på lite träning i form av löpning på jobbet, sen ska jag också försöka fokusera på den senare tidens tankenöt...mmm ska försöka besluta hur jag ska gå vidare. Dags att ta tag i dagens aktiviteter!!/Mathias

Av Mathias - 8 januari 2007 07:45

Äntligen är Adam och Gry tillbaka i etern...har saknat dem.Ska bli ganska skönt att allt är tillbaka till normalt nu efter alla helger, man blir lätt lite bortskämd med att ha så mycket ledigheter. Känner mig lagom seg efter helgens pass..idag blir det nog endast ett pass på motionscykeln.Kanske dags att se om man ska ner till Malmö snart...hälsa på brorsan kanske...hmm Mmm med tankte på skåne....Henke Larsson, helt otroligt...imponerande. Konstigt fenomen det där, hur han kan höja sig så mycket..men han är nog en sån spelare som kan höja sig...inte alla som klarar det.Ha en fin måndag!/Mathias

Av Mathias - 7 januari 2007 15:31

Söndagen började med ett fint simpass på 3500 meter, måste säga att jag börjar få ordning på min teknik mer och mer nu...känner att jag får ett bättre vattenläge, är inte lika trött efter varje pass. Tilda som var med och satt på läktaren var en ängel, så snäll....Nu på eftermiddagen så försvann Tilda iväg till en kompis och jag blev helt plötsligt ensam. Skönt att kunna välja vad man ska göra, natuligtvis blev det ännu ett träningspass, satte mig på motionscykeln och trampade ur benen lite..riktigt behagligt och ganska hög kadens. Nu sitter jag och slötittar på avslutningen på skidveckan på tv...helt otroligt att de orkar uppför den där sista backen...Dags att summera en bra träningsperiod, känns att jag gått framåt en hel del...mest har det nog ända hänt på simsidan..från att vara en medioker simmare, måste jag säga att jag nu är en hyfsad....mer ska det bli :DHa en fin söndag nu!!!/Mathias

Av Mathias - 4 januari 2007 07:52

Idag åkte jag dubbeldäckare till jobbet, jag åker för det mesta buss till mitt jobb. På senare tid har mängden med människor ökat och östgötatrafiken har fått sätta in 2 bussar vissa turer. Många har gnällt inklusive jag, nu har det äntligen hänt något :) Måste säga att det vara ett riktigt lyft, provade naturligtvis på hur det vara att sitta på den övre våningen, konstaterade snabbt att det var betydligt större utrymme i den här bussen...grymt skönt, speciellt för mig som har 2 meter ben ;)Igår var det som sig bör spinning med klubben, dagen till ära så hade vi besök av extra många maifcyklister...kul att se lite nya ansikten.Känner mig sliten i benen idag, får se hur det blir med träning idag, ska försöka att komma ut på ett lugnt pass med löpning, tror att jag behöver få ut de slagprodukterna jag skapade igår...det är ju simning imorgon.Ha en fin dag!!!/Mathias

Av Mathias - 3 januari 2007 08:03

Igår drog jag ju igång en liten kampanj på jobbet, där jag ska försöka få några personer att följa med och cykla halvvättern eller själva cykla tjejvättern, min förhoppning var att det skulle strömma in anmälningar...men det verkar som folk lovat annat i sina nyårslöften :)Men det är ju trots allt ett bra tag till sista anmälningsdag, det behöver väl kanske bara skjunka in lite.Igår blev det årets första blockpass, först 12 km löpning i ett behagligt tempo, sedan 35 minuter på motionscykel..riktigt skönt pass.Idag är det spinning med klubben som hägrar, ska bli riktigt kul då det var ett bra tag sedan jag körde just detta pass.Annars händer det inte så mycket i mitt liv just nu, är lite frustrerad över att det inte är någon snö...brorsan och jag hade tänkt att beställa en resa till sälen..men det är ju definitivt ingen ide nu när det bara är 10 av 110 backar öppna..nä vi får vänta in snön helt enkelt.Har börjat speja efter en ny cykel, skulle vilja ha en cervelo PC2, en tempocykel med en ram av carbon..tyvärr kostar ramen 18900kr :( måste hitta andra alternativ..Nehe dags att börja jobba!!/Mathias

Av Mathias - 2 januari 2007 08:57

Då var man tillbaka på jobbet, känns helt ok faktiskt!!Får samla ihop lite restsaker idag. Annars ska jag springa en sväng idag, ska försöka köra testmilen idag.Har tänkt att försöka få med så många som möjligt på att cykla tjejvättern och halvvättern, det kom fram önskemål om att vi skulle köra detta tillsammans på jobbet..vi får se vad det leder till./Mathias

Presentation

Omröstning

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards