Alla inlägg den 13 november 2006

Av Mathias - 13 november 2006 08:10

Godmorgon alla glada..Fick en fråga kring info angående den hälsoinspiratörskurs jag gick för någon månad sedan.Jag tänkte att jag beskriver lite vad kursen innhåller och vad jag tyckte var bra.Kursen bygger på ganska enkla och grundläggande tankar kring vad hälsa är.Kursinnehåll:HälsodefinitionerFysiskt,socialt och mentalt hälso-områdeKostMotion och fysisk aktivitetSömnStess och avslappning Positiv inställning som mental kraftBeteendeförändringFörändringsprocessen
Kursen hålls avPrevia i samverkan med min kommun som är Linköpings kommun.Tanken med dessa kunskaper är att man ska inspirera andra till att inse vad hälsa är, hälsa är ju betydligt mer än bara fysisk aktivitet..socialt och mentalt är en minst lika stor del av hälsa. Min plan är att försöka ha en halvdag där jag och mina kollegor får prova på saker som ska leda till bättre hälsa...det kan vara allt från en föreläsning till någon form av fysisk aktivitet.Den enda begränsning som skall finnas är att det är något nytt som man inte har provat på tidigare...tex om man kör spinning varje vecka ska man inte prova spinning utan kanske tex yoga eller något annat...Hoppas ni/du har nytta av detta..Har ni eller du några frågor får du gärna maila mig på Tildasmass@hotmail.com Mvh Mathias

Presentation

Omröstning

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards