Direktlänk till inlägg 17 augusti 2007

Så var det dags för tävling igen

Av Mathias - 17 augusti 2007 17:41

Imorgon är det tävling som gäller, ska tävla i motionsklassen där sm i olympisk distans går imorgon(örserum). Körde här förra året och hade enbart positiva saker att säga om tävlingen. Troligtvis en av de bättre triathlontävlingarna i landet...känns proffsiga.

Ska försöka att chansa lite i simningen,försöka hänga på kompisen som också ska tävla..han simmar lite fortare än mig, men jag ska försöka hänga på så jag kan ta sikte på honom under cyklingen. Jag är lite starkare än vad han är på cykeln....inte så mycket men lite. Tanken är att jag ska vara lite före honom på löpningen...tror det blir svårt att slå honom ändå...han är en sub 38 löpare på milen så det finns en risk för att han tar in allt ganska fort. Det viktigaste är att jag inte spränger mig på cyklingen....det har jag gjort de 2 senaste tävlingarna, den senaste då jag fick dra ett tåg av folk...ingen som ville vara med och dra.

Denna gång är det inte tillåtet att ligga på hjulet....det gillar jag!!!

Målet är annars att slå förra årets tid 1.05.40, då hamnade jag på 6:e plats, så någonstans i det trakterna vore kul i år också. Det jag borde kunna plocka tid på är växlingar och min löptid.....men jag ska tillägga att det var min dag förra året....det mesta stämde då.

Idag har jag också fått massage...vilket känns bra...hade en låsning i höften som hon fick bort.

Dags att slöa vidare!!
/Mathias

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mathias - 17 juni 2008 07:45

Vi samlades en halvtimme innan utsatt starttid, alla verkade peppade och på gott humör. Vinden var väldigt svag och ett strålande väder. 08.34 bar det av vi rullade i gemensam trupp ur Motala med hjälp av dragande motorcyklar...efter några minuter så...

Av Mathias - 4 juni 2008 07:19

Igår när jag passerade torget i bussen på väg hem så såg jag att de hade fått upp nummerlappstältet för vätternrundan/halvvättern/tjejvättern. Känslan att det snart är dags gjorde sig påmind. Jag har ju länge varit osäker på hur hårt jag ska kunna gå...

Av Mathias - 13 april 2008 08:21

Idag är det dags för simning med mastersgruppen, har inte simmat med dem på ett tag då söndagarna varit vigda åt långpass. När jag nu har bestämt mig för att strunta i stockholm marathon så är det åter dags att ansluta sig till dessa pass. Efter pass...

Av Mathias - 8 april 2008 15:35

Idag körde jag 10 km fartlek i rydspåret, passade på att ta ut den friskvårdstimme vi har på jobbet. Kändes bättre än på länge, så vem vet..jag kanske är på gång ;) Imorgon skall jag försöka att cykla en sväng och på torsdag är det intervaller som gä...

Av Mathias - 7 april 2008 08:41

Har varit lite trött på att skriva ett tag, prova lite nu igen. Igår fick jag till ett lite längre pass löpning, 17 km närmare bestämt. Kändes helt ok, innan har jag känt mig så tung när jag sprungit, men nu när jag kommit igång med cyklingen igen så...

Presentation

Omröstning

Är du nöjd med den politik som drivs i linköping?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards